4 masters laten je meegenieten van hun loopmomenten, hun fysieke afzien, hun levenswijsheden die aan de oppervlakte komen tijdens het lopen, ...

19 februari 2006

Maffiatoer eist slachtoffers

Ondertussen blijkt de naam die ik onze vrijdagtoer gegeven heb op de blog, al ingeburgerd bij heel wat SACN-leden: de maffiatour.
Afgelopen vrijdag leek het wel of de maffia achter ons aanzat.
We vertrokken met negen, en al vanaf het begin was het tempovrij behoorlijk. Geen cross in het weekend, dus niemand die zich moest inhouden. Rudy en Sus hadden donderdag echter veteranencross gehad bij het leger, op een erg zwaar parcours, dus je zou verwachten dat die zich wel koest zouden houden.
Nog voor de maffiawijk kon ik de kop niet meer houden, en kwamen Sus en Rudy de neus al eens aan het venster steken.
Plots ging het tempo steeds sneller en sneller...zaten ze achter ons aan? Het leek dat ze ons één voor één wilden uitschakelen, want ons groepke werd steeds kleiner. Uit de wijk waren we nog maar met zes: Jan, Jean E en Julien waren uitgeschakeld. Van die zes waren enkelen wellicht ook al "geraakt". Na het fietspad was Jean H eraan voor de moeite en onder de brug begaf Ronny.
Rudy en Sus bleven vooraan het tempo nog steeds opdrijven, wellicht terend op hun legerervaring om de vijand te ontlopen!
Eric G hield het even verder voor bekeken en werkte de rest rustig af, Rudy deed hetzelfde bij het begin van de brug. Sus legde bergop de lat nog wat hoger, zodat ik van geluk mocht spreken dat hij boven aan de brug op me gewacht heeft om dan samen in redelijk tempo het laatste stuk tot aan de sporthal af te werken (in een nieuwe snelste seizoenstijd van 51'14", vorige was 54'12").

Doch de maffiatour had nog meer schade aangericht. Zaterdagavond 18u bleek Rudy geveld: uitgeteld en niet in staat om zondag bosloop in Neerpelt mee te lopen. Het plan om samen met Rudy 6km tempo te lopen op de bosloop in duigen.
Nu zou ik het alleen moeten doen, want Erik G en Sus zouden het wat rustiger aan doen gezien de cross van Genk komende zaterdag.
Ik wilde snel starten, maar voelde al onmiddellijk dat ik niet van de rest kon weglopen zoals ik gewild had, en een tempo van 3'30/km was heel veraf! Moest al onmiddellijk aan Erik G. zeggen dat de benen niet meewilden. Maar goed dat Sus en Erik G - blijkbaar moeiteloos - me vergezelden zodat het tempo beetje aanvaardbaar bleef. Sus liep voor een keer eens verstandig en liet ons in de 2de ronde wijselijk gaan. Eric G. zorgde ervoor dat ik na 6km toch nog gemiddeld 3'45"/km haalde. Maar ik hield er een slecht gevoel aan over en eenmaal thuis leek ik ook geveld ten gevolgde van een te hevige maffiatour.

Volgende vrijdag toch wat bodyguards zorgen die vooral ons allemaal gaan intomen!