4 masters laten je meegenieten van hun loopmomenten, hun fysieke afzien, hun levenswijsheden die aan de oppervlakte komen tijdens het lopen, ...

12 februari 2006

Nog met twee aan de fietsbrug.

Ik arriveer als eerste aan de fietsbrug om klokslag halftien.Als ik vanaf de brug het jaagpad langs het kanaal aftuur zie ik naderend gezelschap.Het is Rudy.Hij komt van de wacht,heeft zijn vrouw goede morgen gewenst en is dan vertrokken naar zijn eerste afspraak van de dag.We wachten enkele minuten,maar gezien het mijn gewoonte is mij trainingsmaats zoveel mogelijk uit te schakelen blijven we met twee. Jeanke heeft het aan zijn ribben en Eric heb ik vrijdagavond uitgerangeerd door Rudy tegen hem op te duwen.
We besluiten de kleine ronde van het Hageven te lopen in tegengestelde richting dan wel.Achteraf bij thuiskomst blijkt dat we er toch bijna een uur hebben over gedaan.
Nu zou ik het landschap moeten beschrijven maar we lopen de eerste 5 km flink door en dan zie je eigenlijk niet veel.Zowat halfweg bij de doortocht van het Hageven besluiten we een rustpauze in te lassen.Het geeft de kans om wat rond te kijken.
Je ziet twee knuppels die voorzichtig over een gladde knuppelweg lopen tussen vergane ,lichtbruine rietstengels ,uitdeinend in een grote waterplas waarop enkele verloren, wilde eenden rondzwemmen.(plastisch)
Uit het Hageven duikelend trekken we het tempo weer wat op.
EĆ©nlijner van de dag.Rudy :"Een dag zonder lopen is een verloren dag" De man zal vandaag maar een uur slapen,omdat zij zoon namiddag in Heppen gaat koersen.(Lees dit aandachtig jongelui)
Ik heb besloten om elke keer een verslag te maken voor de blog als ik een boek uit heb.Dit weeken heb ik 'De Da Vinci Code' van Dan Brown beeindigd.Een prachtig boek met een nogal belabberd slot.zoals bij veel boeken.Het boek is hier te huur.

Man met soms nog jongensachtig gedrag.
Gandhi