4 masters laten je meegenieten van hun loopmomenten, hun fysieke afzien, hun levenswijsheden die aan de oppervlakte komen tijdens het lopen, ...

20 maart 2006

Prachtige zondag

De mist deed vermoeden dat het toch erg frisjes was, en zo dachten de meesten op de Teutenloop in Lille er blijkbaar over, want enkelen lachten me uit omdat ik in korte broek (en witte benen, misschien daarom?) ging lopen.
Ik wilde eens stevig doortrekken, en van bij de start waren we dan ook snel met 2 voorop. Ik moest die jonge kerel, die 6 km liep, toch laten gaan en liep verder mijn eigen tempo. Halfweg minderde ik wat, het was trouwens geen wedstrijd, en ik zag niemand achter mij. Net toen ik de eersten ging inhalen, schrok ik toen plots iemand naast me kwam lopen: Erik G. Blijkbaar was ik de speelbal geweest van enkelen achter mij, die wanneer ze het ook maar wilden gewoon naar me toeliepen.
Het tempo ging terug omhoog, en al bij al was ik tevreden over de tempotraining. De conditie is goed dacht ik, misschien had ik toch naar het Belgisch kampioenschap cross moeten gaan? Maar ja, die knie...

Maar ik ging toch naar Flémalle naar het Belgisch kamioenschap "kijken", supporteren voor enkele atleten aan wie ik training geef. Tijdens de autorit kwam de zon er al prachtig door, en in Flemalle aangekomen leek het wel echt lente. Samen met Uscha (mijn Golden) zalig gewandeld over het parcours, languit gelegen in een bladertapijt bovenop de heuvel en dan vooral genoten van de prachtige wedstrijd bij de dames veteranen: Lieve P., ondanks een griep deze week, behaalde zilver, Margot S. een vijfde plaats.

Omdat het zo mooi weer was toch maar blijven kijken naar de heren M45-50...
Toen zag en besefte ik dat ik, ondanks die kapotte knie, hier vandaag vlot het podium zou gehaald hebben. Ion Damian was outstanding, maar de 2de plaats was best mogelijk geweest.

Onderweg in de auto toch een beetje dromen van de gemiste kans.
Maar een bekend Hollands zanger zingt echter iets van ... "dromen zijn bedrog..."

Vandaag dus maar gewoon trainen, en beseffen dat wedstrijden eigenlijk niet meer echt aan mij besteed zijn.
UPDATE:
Net de uitslagen in de krant gezien met de tijden...
Afgaande op de tijd van Patrick Nijs, op wie ik op het Limbrugs ongeveer 10sec toegaf, zou ik ruim 2de geweest zijn.
MLK zei ooit: I have a dream
'k zal goed slapen vannacht!