4 masters laten je meegenieten van hun loopmomenten, hun fysieke afzien, hun levenswijsheden die aan de oppervlakte komen tijdens het lopen, ...

02 april 2006

zoals het weer ... niet veel beterschap

Dat ik afgelopen zondag wel degelijk ziek aan de start verscheen, werd helemaal duidelijk toen ik de volgende dagen zo goed als zonder stem bleef, en een koortsblaar zichtbaar werd.
Dinsdag en woensdag niet gelopen, donderdag moest ik wel omdat ik training gaf. Vrijdag na het klaarzetten van de zaal voor het kienen met enkelen toch naar het Hageven gelopen, er was echt maar weinig volk: Rudy, Julien en Jan. Een heel rustig tempo, kwam me goed uit. Maar nadien toch flink hoesten, voelde me niet lekker genoeg om te gaan helpen bij het kienen... mijn kaarten maar uitgedeeld en thuis wat gaan rusten.
Zaterdagmorgen met Rudy nog eens de St-Ode-toer gedaan, 2de helft redelijk doorgelopen, aankomst in een tijd die we paar jaar terug als "loslopen" beschouwden, nu al blij dat we die haalden.
Vandaag met de fiets naar den Excelsior in Hamont, om daar rustig wat kms te lopen op de bosloop.
Bij de start toch weer meteen mee met Sus en Michael, na een 500m toch maar laten gaan, je merkt dan toch dat er nog een serieus verschil is tussen lopers en joggers, want op enkele achtervolgers na is er al een groot gat, ook al loop ik gewoon tempo zonder te forceren. Als ik stukske verkeerd loop, en de eerste achtervolger hierdoor me voorbij loopt, haak ik nog even aan, maar voel dat het ademen moeilijk wordt en besluit de resterende 4km (van de 9) in duurloop af te werken.
Omdat het bij aankomst al flink regent, loop ik niet meer uit, maar spring ik op de fiets en rij naar huis.
2 dingen op het programma; de Ronde en 4 afleveringen van de Parelvissers, gisteren de eerste 2 gekeken, na de Ronde de resterende 3 om dan de laatste oook nog te kunnen bekijken.
En dan hopen dat we volgende week stillekes beter kunnen gaan draaien...