4 masters laten je meegenieten van hun loopmomenten, hun fysieke afzien, hun levenswijsheden die aan de oppervlakte komen tijdens het lopen, ...

17 augustus 2006

SUPERWEDSTRIJD...op alle gebied

Rudy had het geweldige idee om nog eens een serieuze wedstrijd - met alle respect voor de KWB-joggings, braderieloopkes, ... - te lopen. Voor mij was dat - en voor Rudy ook denk ik - al 2 jaar geleden. En dan nog wel een 10km!
Wij met de 4 masterrunners naar de centrumloop in Hapert (NED), rondjes van 2.5 km

Had niet echt volle wedstrijdgoesting, zeker gezien het nogal matige presteren tijdens de trainingen, hoewel de Kattenbosjogging dan wel weer was meegevallen.

Nu wisten we al voor we vertrokken dat er "héél goei" lopers zouden zijn, want ze smeten daar met nogal wat geldprijzen (250 EUR voor de winnaar, + eventuele bonussen).
Ik heb denk ik de laatste 10 jaar altijd zo goed als op de eerste startrij gestaan, en was zelfs meestal als eerste weg, mijn start is gekend.
Dat was gisteren effe anders: ik denk dat de helft van de Belgische top 20 daar was, en dan nog een aantal superatleten, zoals master Oleg Ogmatov. En bij de dames bv. Ludmilla Afonjuskina.
In elk geval, zoals ze zeggen: schoon, allez, snel volk!

Vanuit zowat 5de rij gestart, maar goed ook, want alles wat voor me stond heb ik daarna ook niet meer teruggezien! Snoerend hard werd er gelopen, in de 3de ronde had ik het moeilijk, logisch, want boven de 7 km had ik laatste 2 jaar amper nog eens gelopen, 4de ronde kwam ik er echter terug bovenop, was zelfs snelste ronde denk ik!

34'55" na 10km, héél erg tevreden met die tijd, had zelf stilletjes gehoopt om onder 36' te blijven. De eerste twee waren binnen onder de 30' !!!
De totaaluitslag heb ik nog niet gezien, maar vermoed dat ik in de wedstrijd zowat tussen 35ste en 40ste heb gelopen.
Een Joeri Schoffelen - toch ne goeie - eindigde zelfs net buiten top 10!

De andere masterrunners waren er ook
Rudy : rond 38'30 : in de 2de ronde door enkel gezakt, nadien gewoon uitgelopen
Jean H: 38'30
Jean E: 40'

Voor ons alle 4 was het één van de strafste wedstrijden wat deelnemers betreft waar we ooit hadden gelopen (buiten de massaevenmenten), in elk geval de strafst bezette 10km ooit!