4 masters laten je meegenieten van hun loopmomenten, hun fysieke afzien, hun levenswijsheden die aan de oppervlakte komen tijdens het lopen, ...

02 september 2006

hoe moet het verder ... en andere roddels

Toen we een maandje geleden de blog terug openden, hadden we goede moed om zowel van de blog als van het lopen iets te maken.
Een groepsblog kun je niet alleen vullen, en als het lopen verzwakt, heb je weinig te vertellen.
Hapert was een lichtje in de duisternis, maar toen al waren er voortekenen: de knie belemmerde al eerder om nog redelijk te trainen, en alleen mijn "winnersmentaliteit" zette me aan tot die goede wedstrijd in Hapert.
Na de helse "klim"fietstocht in de "Ronde van Riemst en omstreken" met de masterrunners en enkele jonge gasten, was de knie helemaal getorpedeerd. Tempolopen kan helemaal niet meer, enkel nog wat duurloopkes. Zo was deelnemen aan de stratenloop in Heusden - de voorbije 2 jaar nog schitterende tijden gelopen - niet aan de orde, zeker niet gezien het "klimmend" parcours. De knie steekt, tijdens het lopen nog het minst, maar nadien, zelfs 's nachts, is het afzien. Maar er zijn ergere dingen, Erik Gerits kan momenteel helemaal niet lopen. Maar je komt wel terug Erik, werk maar rustig aan je herstel eerst!

Roddels?
De laatste weken wordt ik regelmatig aangesproken (aangeklampt !) door lopers van mijn ex-donderdaggroep: ..."kom je niet terug training geven...je zou in september toch terugkomen ... ..."
Om niet telkens hetzelfde verhaal te moeten vertellen, hier wat meer uitleg.
En neen, ik ben ondertussen geen training aan het geven bij AVT, was gewoon een grapke van de Sus.
En ja, er was recent een aanbod om de jeugd van KVSK United looptraining/techniek te geven, maar neen, ik ben niet ingegaan op het aanbod eenvoudigweg omdat ik me onvoldoende bekwaam achtte om die trainingen te geven.
En neen, ik kom niet terug training geven op donderdagavond, omdat dat gewoon niet aan de orde is. De hoofdtrainer zou me - zoals we afspraken in juni - enkel eind augustus terug contacteren als de club dan nog geen oplossing had gevonden voor het trainerstekort/probleem.
En dat is momenteel volgens mij niet meer het geval.
Hopelijk is het nu wat duidelijker voor iedereen.

Train goed, en vooral run4fun2: mens sana in corpore sano!